søndag den 19. juni 2011

Jordbærkage.



Der var godt 1,5kg. Jordbær i haven i dag.





En kage skulle der til.
Så Frederik og jeg gik igang, opskriften er en jeg har fra en gammel ven inde.





Bund:
4 æggeblommer
1 kop sukker
75 g smeltet margarine
1 kop mel
2,5 tsk bagepulver
4 spsk. Mælk

Marengs:
4 æggehvider
1,5 kop sukker.

Æggeblommer og sukker piskes sammen.
Mælk og margarine røres i.
Sigt mel og bagepulver, og vend det i dejen.

Smør formen drys et tyndt lag mel i bunden. (jeg har brugt en stor rund springform 30 cm i diameter. Oprindeligt skal der bages 2 bunde(mindre forme) og fyldet lægges imellem. Jeg synes dog at kagen er finest med fyld på toppen).
Kom dejen i formen og fordel marengsen på toppen.
Marengs:
Pisk hviderne stive, kom sukker i lidt ad gangen.
Bages i forvarmet ovn 180* 35-40 min.
Køl kagen af pynt med flødeskum og jordbær.

1 kommentar:

  1. Hej!

    Din blog har fanget vores opmærksomhed på grund af kvaliteten af de opskrifter. Vi ville være glade, hvis du ønsker at deltage i Findeopskrifter.dk, så vi kunne oprette forbindelse til den.

    Findeopskrifter.dk er en søgemaskine, der samler de bedste danske madlavning blogs fra internettet.

    Flere hundrede blogs er allerede registreret her og drage fordel af den trafik, vi sender til deres websteder.

    For at deltage Findeopskrifter.dk, bare gå til http://www.findeopskrifter.dk/kom-med-i-madblogstoppen

    Hav en dejlig dag!

    Med venlig hilsen
    - Elin, Findeopskrifter.dk

    SvarSlet

Skriv af hjertens lyst, jeg elsker kommentarer. :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...